( زي القمر)
بقلمي الشاعر/ محمد غبن
شاعر آل غبن وسفيرا للسلام الدولي
16/8/2021
الوجه زي القمر سبحان
من صوره وخلاه بالشكل دا
إحتارت فيه الخلايق
ومعاهم كمان العدا
بجد إسمحيلي ماشاء الله
ليك سحر مميز و دلال
بصراحه حاجه هاديه ورقيقه
جمال مابعده جمال
روح تحسسك بفرحه وتتمناها
لطيبتها جدعه و بنت حلال
نفسك تقعد تتكلم معاها ليها
قبول وشكل جميل رقه بدلال
محروسه من عين اللي يشوفك
وما قالوا بسم الله وماشاء الله
ع العموم متقلقيش هوا اللي
خلقك و في إيده سر النجاه
وعيشي بس واعرفي إنك
عزيزه وكتبت فيك كام موال
موال علي جمال طلتك
وموال علي حنيتك والإحتواء
إلهي ربك يرضي عننا
هنعيش وقتها اجمل السعداء
بس قوليلي بجد شايفك ولا
واخد لفحة هواء
او بيتهيألي وحالتي مريضه مش

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق